پایه

بهترین مکان برای قرار دادن مودم LTE کجاست?

بهترین مکان برای قراردادن مودم LTE در یک مکان مرکزی و بدون موانع سد راه مودم است تا اطمینان حاصل شود که سیگنال Wi-Fi قوی در سراسر خانه وجود دارد. جابه‌جایی روتر حتی به اندازه چند سانتی متر ممکن است شما را از مشکلات اتصال اینترنتی نجات دهد و به شما این امکان را می‌دهد که بیشترین بهره را از اتصال اینترنت خود ببرید. 

 

بهترین-مکان-برای-قراردادن-مودم-LTE (1)

مودم را در کجای خانه قرار دهیم که بیشترین برد و دسترسی را داشته باشد؟

1- مودم خود را در یک مکان مرکزی قرار دهید.

مودم روترها سیگنال بی‌سیم را در همه جهات و به‌صورت دایره‌ای ارسال می‌کنند. این بدان معناست که هرچه بتوانید آن را در مرکز قرار دهید، پوشش کلی محلی که در آن از مودم استفاده می‌کنید، بهتر خواهد بود. از آن جایی که سیگنال وای فای در همه جهت‌ها منتشر می‌شود، بهترین راه برای اطمینان از این که تمام اتاق‌های خانه‌ی شما در محدوده سیگنال قرار دارند، قرار دادن مودم در مرکزی‌ترین قسمت خانه است. قرار دادن مودم روتر در نزدیکی یک پنجره به این معنی است که شما سیگانال وای فای را به همان اندازه که به داخل پخش می‌کنید به خارج محیط هم انتقال می‌دهید. درنتیجه ممکن است قسمتی از قوی‌ترین سیگنال وای فای را به بیرون از پنجره ارسال کنید.

اکثر مودمهای مدرن دارای برد کافی برای پوشش کامل یک خانه با اندازه متوسط هستند، تنها کافی است مودم را در مرکز خانه قرار دهید تا تمامی دستگاه‌ها در محدوده سیگنال آن قرار داشته باشند.

2- مودم را در آشپزخانه نگذارید.

جدا از خطر ریختن مواد چرب و چسبناک روی روتر، توصیه می‌شود آن را در آشپزخانه خود قرار ندهید از آنجایی که روترها از سیگنال‌های رادیویی برای کارکردن استفاده می‌کنند، وسایل الکترونیکی و سطوح فلزی بزرگ می‌توانند سیگنال شما را جذب کرده و مختل کنند. مخصوصا وسایلی مثل مایکروویو تداخل زیادی ایجاد می‌کنند زیرا این وسایل از همان کانال ۲٫۴ گیگاهرتز مانند روترهای بی‌سیم استفاده می‌کنند، بنابراین وقتی این وسایل روشن هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند با سیگنال بی‌سیم مودم تداخل ایجاد می‌کنند.

3- موانع سد راه مودم را بردارید.

همانطور که احتمالاً می‌دانید، سیگنال‌های وای فای فرکانس پایینی دارند که می‌توانند از اجسام سخت مانند دیوار عبور کنند. اما موادی مانند فلز، سنگ، آب و کاشی می‌توانند سیگنال‌های Wi-Fi را به شدت ضعیف و مسدود کنند. هنگام انتخاب مکان مناسب برای روتر خود، به این فکر کنید که بین روتر و مهم ترین مناطق خانه شما، مانند دفتر کار یا اتاق نشیمن، چه چیزی وجود دارد.

یک موقعیت ایده آل این است که یک خط دید مستقیم بین دستگاه شما و روتر داشته باشید. برای دستگاه‌های موجود در اتاق‌های دیگر، باید روتر را در جایی قرار دهید که سیگنال آن باید از کمترین تعداد دیوار عبور کند تا به دستگاه برسد.

4- مودم را در مکانی با ارتفاع زیاد قرار دهید

معمولاً می‌توانید سیگنال اینترنت بی سیم خود را به سادگی با بلند کردن مودم از روی زمین و میز و قرار دادن آن در ارتفاع بهبود بخشید. قرار دادن مودم در قسمت مرکزی خانه و در ارتفاع مانع از این می‌شود که وسایل بزرگی مانند مبلمان که سد راه سیگنال‌ها هستند، باعث کندی سرعت اینترنت و کاهش کیفیت آن شوند.

همچنین قرار دادن مودم روی زمین باعث می‌شود تا بخشی از سیگنال‌ها به طور مستقیم به سمت زمین هدایت شوند. اگر نزدیک میز یا قفسه کتاب دارید، می‌توانید مودم را بالای میز یا قفسه کتاب قرار دهید. همچنین می‌توانید یک پایه دیواری برای مودم خریداری کنید و به راحتی مودم را روی دیوار قرار دهید.

5- از کابل های اترنت استفاده کنید.

با توجه به چیدمان خانه خود، ممکن است در نهایت با نقاط کوری مواجه شوید که در آن نقاط نمی‌توانید سیگنال مودم را به‌خوبی دریافت کنید. یک راه‌حل آسان برای رفع این مشکل، استفاده از کابل اترنت است. برخلاف سیگنال وای فای که در یک خط مستقیم ارسال می شود، می توانید با یک کابل اترنت به اندازه کافی بلند، اینترنت خود را به هر وسیله‌ای برسانید که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد.

البته این راه حل برای خانه های بسیار بزرگ کاربرد کمتری دارد، اما برای افرادی که می‌خواهند کامپیوتر خود را به اینترنت وصل کنند، راه حلی عالی است سیگنال‌های وای فای چگونه کار می‌کنند؟

مکان های مختلف را برای نصب مودم امتحان کنید

6- آنتن ها را تنظیم کنید.

هر مودم Wi-Fi یک یا چند آنتن برای انتقال سیگنال دارد. در بعضی از مودم‌ها، این آنتن‌ها در ساختار دستگاه تعبیه شده‌اند و دیده نمی‌شوند، اما اکثر آنتن مودم‌ها شبیه به آنتن تلویزیون‌های قدیمی هستند و می‌توانند جابجا و تنظیم شوند.

هر آنتن، سیگنالی را به صورت مجموعه‌ای از امواج الکترومغناطیسی ارسال می‌کند. بیشتر مودم‌ها مجهز به آنتن‌های همه‌جهته هستند، بنابراین این سیگنال‌ها را در همه جهات منتشر می‌کنند و به دستگاه‌هایی می‌فرستند که قابلیت اتصال به مودم دارند.

نحوه تنظیم آنتن‌های مودم برای بهبود سرعت و کیفیت

اگر مودم شما آنتن‌های قابل تنظیم دارد، بهتر است آنها را در جهت‌های مختلف قرار دهید. این کار کمک می‌کند که سیگنال‌های مودم به قسمت‌های بیشتری از خانه پخش شود و در نتیجه سرعت و کیفیت اینترنت مودم بهتر شود و دستگاه‌های مرتبط، کیفیت بهتری دریافت کنند. گیرنده‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که موازی آنتن باشند، بنابراین آنتن‌هایی که در زوایای مختلف قرار دارند، احتمال اینکه گیرنده لپ‌تاپ یا تلویزیون هوشمند شما با یکی از آنها همخوانی داشته باشد، بیشتر می‌شود.

اگر می‌خواهید در دو طبقه از سیگنال وای فای استفاده کنید، بهتر است مودم خود را بین طبقات قرار داده و آنتن ها را به طرفین بچرخانید و به‌صورت افقی تنظیم کنید. اگر مودم شما آنتن داخلی داشته و قابلیت اتصال آنتن خارجی هم دارد یا آنتن خارجی با قابلیت جداسازی دارد، می‌توانید آنتن خارجی یا آنتنی قوی‌تر و مطابق با مودم خود تهیه کنید تا قدرت پخش امواج بیشتری داشته باشید.

7- از دیوارها دوری کنید.

امواج رادیویی قابلیت عبور از دیوار را دارند اما هرچه ضخامت دیوار بیشتر باشد امواجی که عبور می‌کنند هم ضعیف‌تر می‌شوند. اگر دیوارهای شما آجری یا بتونی باشند انتقال امواج وای فای سخت‌تر می‌شود زیرا توسط دیوارها جذب می‌شوند و میزان بسیار کمی از دیوار عبور خواهد کرد. اگر می‌خواهید مودم را در اتاق بگذارید بهتر است در نزدیکی درب اتاق که باز است یا در اتاقی که در مرکز قرار دارد، قرار بگیرد تا سیگنال بتواند بدون مانع به بقیه خانه یا محل کار برسد.

8- مودم روتر را در فضای باز قرار دهید.

برخی افراد ترجیح می‌دهند مودم روترهای خود را در کمد یا پشت مبل پنهان کنند. اما توصیه می‌شود همیشه مودم روتر خود را جایی قرار دهید تا قابل مشاهده باشد، زیرا قرار دادن مودم در جایی که پنهان شده باشد کارآیی آن را کاهش می دهد و تأثیر منفی بر سیگنال دریافتی شما می‌گذارد.

9- مکان‌های مختلف را آزمایش کنید.

به اولین مکانی که مودم روتر بی‌سیم خود را قرار داده‌اید بسنده نکنید. با تغییر مکان روتر خود امتحان کنید تا ببینید که آیا قدرت سیگنال در دستگاه‌های مختلف شما بهبود می‌یابد یا خیر. این کار می‌تواند به شما کمک کند مکان مناسب را پیدا کنید و قوی‌ترین اتصال Wi-Fi ممکن را داشته باشید.

مودم وای فای را در چه مکان‌هایی از خانه قرار ندهیم؟

مودم وای فای را در چه مکان‌هایی از خانه قرار ندهیم؟ سیگنال‌های رادیویی از مواد فلزی به سختی عبور خواهند کرد. مودم را در آشپزخانه قرار ندهید. در آشپزخانه وسایلی مانند ماکروویو، یخچال، اجاق گاز ماشین لباسشویی و … وجود دارد که همگی فلزی هستند و مانع حرکت سیگنال‌های رادیویی وای فای و یا امواج رادیویی می‌شود

سوالات متداول

بهترین مکان برای قراردادن مودم کجاست؟

روتر باید در یک مکان مرکزی باشد تا پوشش Wi-Fi به طور یکنواخت در سراسر خانه شما پخش شود. با این حال، اگر نیاز دارید دستگاه‌های خاصی را با کابل اترنت به روتر متصل کنید، مانند رایانه‌های کاری، قرار دادن روتر در یک اتاق منطقی‌تر است.

اگر بازی برای شما از همه مهمتر است، بهتر است مودم شما در همان اتاق رایانه یا کنسول بازی قرار گیرد و از طریق کابل اترنت به مودم متصل شود.

اگر تماشای تلویزیون برای شما مهم تر است، مودم خود را نزدیک تلویزیون خود قرار دهید.

در یک ساختمان دو طبقه، بهتر است مودم را در طبقه پایین بزاریم یا طبقه بالا؟

معمولاً قرار دادن روتر در یک اتاق طبقه بالا به قرار دادن آن در طبقه پایین یا زیرزمین ترجیح داده می شود. پخش Wi-Fi که از یک موقعیت مرتفع شروع می شود، بیشتر حرکت می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *